Sunday, October 25, 2009

ASY-SYAATHIR


Asy-Syaathir bermakna yang cerdik. Nama ini digunakan untuk satu Kaedah Pengajaran bagi membolehkan seorang murid atau pelajar dapat membaca Al-Quran dalam tempoh 48 jam pertemuan. Susunan huruf arab disusun mengikut sistem abjadiah. 28 huruf tersebut disimpulkan kepada 8 suku kata. Pelajar perlu mengingati 8 suku kata tersebut. Pengenalan huruf dilakukan secara induksi selepas pelajar dapat mengingati kelapan-lapan suku kata tersebut.

MUSLEH VENTURES SDN BHD (533127-H) (MVSB) adalah PENERBIT dan Pemaju kepada Kaedah Cepat Belajar Baca Al-quran. Kaedah ini dipelopori oleh Ustaz Arwani Sali. Ustaz Arwani kini adalah Ekskutif Penyelidikan dan Pembangunan Pendidikan MVSB. Ustaz Arwani sebelum ini adalah seorang pendidik yang gigih. Antara subject yang diajar ialah Al-Quran. Beliau terlibat langsung dalam mempopularkan Kaedah IQRA dan AL-BARQI. Kaedah ASY-SYAATHIR adalah pemurnian kepada Kaedah yang telah dikenali umum sebelum ini.

Saya adalah Pengarah Urusan MVSB dan pastinya sedang berusaha untuk memajukan Kaedah ini dikalangan masyarakat yang mahu Al-Quran diungguli dan dihayati. Untuk keterangan lanjut Kaedah ini boleh layari asy-syaathir.blogspot.com . Maklumat komersial Asy-Syaathir dan MVSB boleh disusuli di www.musleh.com.my.

Pejabat MVSB : No.84 Jalan Pelabur A 23/A
Seksyen 23,
40300 SHAH ALAM.
Tel: +603-55483140
Fax: +603-55427864
E-mail: mvsb@musleh.com.my

No comments: